Sidor

tisdag 20 mars 2012

Today I'm a happy girl

Jag har precis bakat cupcakes för nöjes skull - jag har själv tagit och redigerat bilden ovan om någon undrar - och de blev verkligen fina och goda! Ska mysa med familjen ikväll och äta något gott innan vi mumsar i oss mina mästerverk. Härligt!
Jag vaknade på lite halvbra humör och dagen blev sedan toppen. Utvecklingssamtal och mattedag + lite engelska eftersom att vi inte hade innebandy. 
Jag skriver på ganska dåligt, men försöker komma på världens bombidé - haha, ibland undrar jag om det någonsin kommer hända mig. Ja, mer är det väl inte med det. Skriver lite olika saker just nu; en engelsk berättelse/novell (Dreamgirl) och en medeltidsberättelse (Mörkrets tid). Jag älskar att skriva mer än något annat, förutom att fotografera då, och allt jag vill är att skriva, och fotografera!

    
Idag hade jag på mig en randig tröja i mörk- och ljuslila. Den är jättemysig och får mig genast på bra humör^^ Jag hade också på mig ett par lila byxor som även de är jättehärliga. Eftersom att mina öron har varit lite off den senaste tiden har jag mina 'startörhängen' som är gröna blommor. Håret hänger löst. Mitt hår börjar bli lockigt och det stör mig lite ibland...

En del av 'Dreamgirl'! Så nu vet alla att huvudpersonen heter Stephenie och ja, inget annat^^ Jag älskar att skriva på engelska - till och med - även om jag inte riktigt fått kläm på alla ord inom engelskan. Grammatiken är det väl inget vidare fel på. Love it a lot ♥

Solen tittade in i mitt rum - min skrivarlya<3 - och gömde sig sedan igen bakom en liten regnskur.

En bit ur Niceville som jag för övrigt är på sidan 457 av 479. Snart klar och då ska vi se filmen :)

Regnet fastnade på fönsterrutan i morse och jag sover alltid med kameran inom räckhåll ♥

2 kommentarer: