Sidor

torsdag 15 mars 2012

Drömvärld

Hur härligt är det inte att gå omkring i en värld av färger? Det är därför jag känner mig som en ängel idag; jag var i en "färg-och-målar"-affär efter skolan. Och på lite andra affärer också, shopping med pappa <3 Det är inte samma sak som att shoppa med mamma, för när man är med pappa är man lite mer... grabbig på ett sätt som man förstår om man har en massa bröder och behöver egentid med sina föräldrar. Utan de hade jag aldrig klarat mig igenom livet och särskilt inte nu i unga tonår...
I alla fall köpte vi maskeringstejp, färg (till ytterdörrarna) och vin. Haha, inte precis det en "vanlig" tjej håller på med på fritiden, inte sant? Men så är det faktiskt: jag ska måla två dörrar^^

Jag börjar sakta vingla framåt i livet igen, allt känns så spännande men det är många beslut som måste tas! Allt prat om att flytta utomlands får mig att vilja spricka, för jag vill så gärna bo i Spanien igen! Och den här katten som vi nu ska skaffa... Ja, allt är lite annorlunda hemma hos mig just nu även om det inte märks. Jag tänker ofta på det; att det finns känslor i vårt hus som man inte riktigt märker, hör eller ser, de bara finns där och man vet att de kommer finnas där tills vi knuffar undan dem.
Idag blev en typisk Belle-dag då jag vaknade på rätt sida. När jag vaknar på rätt sida vaknar jag, men samtidigt är jag kvar i drömmen. Det är lite suddigare i drömmen och snart förstår jag att jag är vaken, men jag vill liksom inte riktigt vakna än. Och ingen väcker mig, det hörs inte ett ljud i hela huset. När jag vaknar så och får i mig en ordentlig frukost blir jag en ängel hela dagen. 

Efter en massa sökande efter ett lämpligt 'dagens horoskop' insåg jag att det inte är värt det. Det finns inget horoskop som passar mig tillräckligt bra för det finns få människor som använder samma ordförråd som jag (vilket jag inte klandrar dessa för). Så därför har jag gjort ett eget tack vare en massa sammanlagda fast med mina egna ord! :)

Dagens Horoskop
Jungfru
Din sprudlande glädje kommer att hjälpa dig inom arbete och relationer. Du kommer att våga prova saker som du aldrig varit tillräckligt djärv att prova. Din personlighet kommer förändras helt och du kommer märka att du vaknade på rätt sida i morse. Idag är din turdag!
Ditt turnummer är 32 och du kommer snart märka hur det hänger ihop med allt du har framför dig i ditt glädjerika liv!

Nu fick du ett litet smakprov på hur jag skriver "riktiga" texter ännu en gång... Men när vi ändå vidrör ämnet så vill jag bara säga att första kapitlet i min medeltidsberättelse kommer eventuellt att finnas tillgänglig att läsa inom en kort tid! :)
Nu önskar jag dig en underbar dag<3



















Bilder tagna i affären http://happyhomes.se

Och föresten; jag vill så gärna plugga! Vet någon vad man skulle kunna skriva en uppsats om? :P


2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska skriva om vad du kommer att göra om 20 år, hur kommer ditt liv att se ut då? Spännande va!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en dålig idé! Ska tänka på saken!<3

      Radera