Sidor

tisdag 13 mars 2012

Bildredigering (The Sims 3)

Jag tänkte förklara lite hur/var/varför jag redigerar mina bilder (simsbilder). Jag tycker om när bilderna ser väldigt eller ganska äkta ut och här kommer lite tips.

Redigeringssidor
Adobe Photoshop CS2 är mitt så kallade grundprogram där jag redigerar oftast och mest. Jag tycker att det finns en massa häftiga funktioner som är lätta att hitta och ganska lätta att lära sig använda. Dock är det också många funktioner som är svårare att hantera. 

4/5
B B B B

+ Mycket bra funktioner som är lätta att hantera
- Man måste köpa programvaran
+ Bilderna blir snygga och professionella
- Det finns mycket svåra funktioner som man inte förstår



pixlr.com är en ganska bra redigeringssida på internet som (vad jag vet) är helt gratis. Det finns lite färre funktioner än i många andra program. Det är en härlig och modern sida där man kan redigera så att det blir riktigt snyggt, men det finns bättre sidor. Jag använder det ibland, men inte särskilt ofta på grund av att jag har många bättre redigeringsprogram. 

3/5
B B B

+ Helt gratis
- Få funktioner som man förstår sig på
+ Snygg layout/hemsida
- Man blir lätt irriterad på småfel när man använder pixlr.com



Photobucket är superkul att använda! Man testar sig långsamt fram, men det är enkelt och roligt att redigera i. Det är ganska svårt att hitta redigeringsprogrammet, men man klickar på 'Upload' och sedan 'Edit photos'. Det är lättare att ta reda på hur man gör själv. Jag kan visa en bild från Photobucket som jag redigerade nyss.

4/5
B B B B

+ Gratisversion finns, men om man betalar får man nog bättre funktioner
- Svårt att hitta redigeringen
+ Det mesta är jättebra!


Redigerad i Photobucket




Redigera Sims 3 - bilder

Före:
Sminket är tunt och inte så synligt
Det är spetsiga kanter och synliga pixlar
Urringningen är pixlad och ser overklig ut
Håret set konstigt och spetsigt ut

Efter:
Håret är mjukt och böljande, ser mer verkligt ut
Sminket är förbättrat och syns mer
Kanter och synliga pixlar är tillmjukade 
Urringningen är mjuk och verklighetstrogen
Det finns en mörk slinga i håret bara som smaksak

Hur gjorde jag det här?
Det var ganska enkelt och tog inte jättelång tid. Det tar vanligtvis 1-2 timmar att få en riktigt snygg och personlig bild, men det beror såklart på hur mycket och vad du vill ändra. Jag har redigerat bilder ganska länge också och är hyfsat snabb av mig på just simsbilder. 
Jag redigerade bilden i Photoshop CS2 i ca tjugo minuter samtidigt som jag lyssnade på 

No Air - Jordin Sparks ft. Chris Brown
Want U Back - Cher Lloyd

Jag använde bara verktygen Oskärpa och Smeta ut. Sedan bara drog jag över de pixlar som syntes och gjorde de snygga och mjuka. När jag gjorde sminket tog jag bara svart färg och målade runt hennes ögon. Det är verkligen så enkelt!



Nu ska jag spela sims och lägga upp lite mer om Heather sedan! Vi ses<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar