Sidor

lördag 10 mars 2012

Låt mig berätta...

God morgon! Eller jag vaknade halv elva, men i alla fall :)
Tänkte skriva en liten del av berättelsen jag skrev igår eller början då. Den blev bra och här kommer en liten del (den utspelar sig på medeltiden):

1. Låt mig leva
Några få solstrålar sökte sig in genom det lilla hålet i väggen. De som klarade sig ända in träffade mjukt golvet och skapade rummets ljus. Det var det jag älskade allra mest; att se hur ljuset gör livet härligt för mig och andra människor.


Det var en kort bit :3
Kanske lägger upp mer av den en annan gång<3 Men kommer helt ärligt inte ihåg allt och den är inne för rättning... I alla fall har jag skapat mig en handling/baksidetext^^:

Tyra har aldrig känt sig så ensam, trots att hon aldrig har haft någon riktig vän eller någon att prata med. Den dagen hon fyller tolv flyr hon för livet till en stad som ligger i närheten. Hon bor där på gatorna och träffar en massa andra barn, men när hennes pappa får reda på var hon är tänker han ge henne stryk. Vad ska Tyra nu göra? Fly igen eller bli dödad av sin egen far?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar