Sidor

fredag 6 april 2012

En vit påsk

Först vill jag bara säga att jag är ledsen för att uppdateringen är aningen sämre nu när jag är bortrest och det är väl inget att skämmas för egentligen, jag trivs ju superbra här uppe med familj och närmre släkt. Men ja, det ska nog bli mycket bättre när jag är hemma. Bara som en liten början på inlägget blev det information, jag som ville göra ett roligt och härligt inlägg! :)

Jag har funderat lite tillsammans med mamma. Eller egentligen sa mamma det rakt ut på en härlig och solig promenad till affären igår. Man ska inte längta, inte vänta. Man ska leva nu. Man ska inte leva i det förflutna och inte i framtiden. Nu, det är den tid som är bäst i ens liv. Det kan inte bli bättre; anledningen är väl ändå själva livet? Att du lever och att du alltid kommer att leva nu, just nu. Sanning som handlar om livet och om hur man ska leva. Det finns också ett ordspråk/citat:

"Kom ihåg gårdagen,
Dröm om morgondagen, 
Men lev idag"

Jag föll direkt för det citatet, för det är  man ska leva! Lev som du vill, men lev som du vill idag! Du har hela livet framför dig, men sluta planera så mycket! lev och må bra! Var nyttig, motionera och glöm inte att gotta dig ibland också.

Våren är här och med våren kommer blåsippor samt andra blommor! Äntligen lite spänning i mitt fotograferande, för nu blir det ut på fälten och fotografera dagarna i ända! Igår var vi på en promenad i skogen också och det fanns hav av blåsippor och ett par vitsippor också. Jag fick kanske tjugo eller trettio bilder, men jag valde ut några riktigt fina att lägga upp på boggen. 
Jag älskar verkligen blommor. Att fotografera dem, att plocka dem, att de finns där och att det känns som att de har öron och hör allt som händer. De är samtidigt lit mystiska och ibland får man en känsla av att de döljer en hemlighet. Jag tror att de är goda och att de vill väl eftersom att de är så fina och ger inspiration till kreativa människor. 
Påskblommor är också väldigt fina. Bland dessa finns påskliljan och den är så fin och gul där den står i våra fönster och på våra bord. Vad döljer sig innanför deras vackra och lena kronblad? Kanske lite påskgodis till barnen i huset! Varför inte? Det är ju en hemlighet liksom alla andra hemligheter. Det tror jag! Ja, det måste jag kolla nu 

Den bilden bjuder jag på! Den första bilden som togs i Bohuslän i år! 

Set the trees on fire! En påsktradition här i "släktbyn" är att elda ris/grenar för att bli av med gamla, ruttna växter. Till lunch grillar vi korv och myser framför elden och på eftermiddagen tänder vi en annan lite längre bort. Det gjorde vi igår tillsammans med farfar, pappa, min faster, mina kusiner och några fler. Det var väldigt roligt och det var så soligt igår att man blev peppad och härligt inspirerad. 

Motiv: Blåsippa
Kamera: Nikon Coolpix L19 (digitalkamera)
Fotograf: Isabelle/Belle

Vitsippa
Jag älskar den här bilden! Om man kollar på stjälken kan man nästan se hårstråna som sticker ut lite här och var. Fascinerande! 

Min kusin hittade en död krabba och lät mig fotografera den. Tack så mycket! Det gjorde en hel del av min fotodag! I alla fall blev det riktigt snygga bilder.

Idag kom det snö till allas stora förvåning! Det blev också mycket vackra bilder! Vi matade fåglar (talgoxar) också men det är jättesvårt att få fina bilder på så rörliga varelser... Så det blev inte av alls!

När alla hade jobbat så blev det fika med lyxiga makronis och kaffe/påskmust!

Kram
Belle

P.S. Imorgon är det påsk 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar