Sidor

måndag 20 februari 2012

Försenad kärlek


Kärlek. Ja, det var ju kärlekens dag alldeles nyss och då är kärlek det perfekta temat. Jag hade bara tänkt skriva lite fritt om det och inte med någon större erfarenhet om just detta^^ Men vi får se hur det går.


Kärlek är en illusion. En vacker sådan. Någon håller dig kär dygnet runt. Du är aldrig ensam. Att vara kär i någon är en del av kärlek, men kärlek kan vara hur man älskar familj och vänner också. Det är därför vi behöver kärlek. Vi behöver gemenskap och vi ska inte vara ensamma.

I mitt huvud kändes det där längre, tyngre och mycket bättre. Men det är väl helt rätt, inte sant? Gemenskap, vacker illusion... JA! Det vill vi ha!

En underbart vacker låt av Whitney Houston som gick bort alldeles nyligen. Sorgligt... men hennes låt handlar om kärlek.



Love is here just because we love it

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig :)
    Det var jätte fint skrivet. :):)
    Det är 2 saker jag skulle vilja fråga det är:
    1. Kan jag få din mejl adress?
    2. Har du Facebook?

    Massa kramar Tuva <3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du skriver! :))

      1. Jo, det skulle du kunna få!
      2. Ja, men jag är nästan aldrig inne... Kanske max en gång varannan månad ;)

      Radera