Sidor

lördag 25 februari 2012

Dog 25/2 - 2012

Den här dagen är den sorgligaste jag någonsin har upplevt. Jag kommer inte kunna vara glad på ett tag, sorgligt nog. Jag försöker vara stark och ta emot allt stöd från familjen, men det är svårt...

Idag dog min kanin. Min underbart söta kanin med alla de unika egenskaper som ingen annan kanin hade. Ellie, snart tre år, dog i morse vid halv tolv. Hon bara låg där i sin bur och jag och mamma åkte till veterinären så fort vi märkte att hon knappt rörde sig. Vi fick beskedet att hon var död, men inte hur hon hade dött eller varför. Vi utgår ifrån att hon var sjuk, men vi vet inte...
Jag är röd i ansiktet och har varit det sedan jag öppnade buren i morse och försökte få i henne lite vatten. Den här dagen kan inte bli sämre. Det går inte... Det bara går inte...

Jag är stark. Jag vill vara stark. Men ingen kan förstå hur svårt det är för mig. Jag har aldrig upplevt något sådant förut och vi hade ett alldeles speciellt band. Ett band som ingen kan klippa av, även om döden skiljer oss åt. För jag älskade och älskar henne och kommer alltid att göra det. Hur svårt det än är.

Tack mamma, för allt ditt stöd... för att vi försökte. Tack för att jag fick Ellie sommaren innan jag skulle fylla nio. Jag älskar dig. Jättejättemycket. ♥

Vi valde att inte ta med hennes kropp hem för då hade jag brutit ihop helt. Jag valde själv att hon skulle kremeras och att hennes aska skulle hällas ut i en minneslund vid Hässleholm.

Jag saknar dig, älskade Ellie! Jag saknar dig jättemycket!!!♥♥♥♥♥♥

4 kommentarer:

  1. Jag älskar dig också jätte, jättemycket. Jag är så ledsen för att Ellie inte finns hos oss mer. Jag hoppas att hon har det bra och superroligt i sin djurhimmel.
    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara inte hålla emot för när jag tänker på henne så tänker jag på hur hon låg i mitt knä de sista sekunderna i sitt liv.

    SvaraRadera
  3. Din stackare :(
    Jag förstår hur du mår.
    Finns här om det är något <3
    Massa kramar till dig <3

    SvaraRadera
  4. Ja... jag kan inte flytta tanken och kommer behöva allt stöd jag kan få ett tag nu.

    SvaraRadera