Sidor

tisdag 13 december 2011

Lucia

Idag, den 13 december, är det ju Lucia! Jag tänkte väcka mina bröder för att gå in till mamma och pappa, klädda i tomte/lucia/stjärngosse-kläder. Vi skulle haft en bricka med lussekatter, pepparkakor, glögg och julmust. Men vi var så trötta att vi blev väckta av de istället. Vi såg på Luciafirandet på teve och fick varsin pepparkaka och lussekatt. Igår bakade jag och mamma lussekatter, jag gjorde fem stycken och mamma gjorde ungefär tre plåtar. Det är lite komiskt att tala om :)
Idag var det skola som vanligt och imorgon också. Men om bara några dagar är det ju julafton! Det är inte klokt så fort tiden går! Det här året gick så snabbt att man knappt hann med, men julen kan man aldrig klaga på! Själv älskar jag julen för att min familj är samlad hela dagen <3



Den här låten är så fin och hon sjunger så bra att man bara måste dansa till den så fort den börjar! Jag lyssnar på den när jag städar hemma och blir helt sprudlande glad varenda gång! :)
Nu kan jag hela texten utantill, så nu väntar bara själva julen!


Många Luciakramar
Bellan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar