Sidor

lördag 24 december 2011

Julafton, idag?

Jag kan inte fatta att det är julafton IDAG. Det är bara overkligt på något sätt. Jag ligger i sängen igen och tänker, drömmer. Tänk att julen kom så fort!
Julens mening är att man ska vara tillsammans med de man älskar, och under julen ska ingen vara ensam. Jag tänker mycket på det, varför man firar jul av två anledningar: att vara tillsammans & för att Jesus föddes. Varför? Alla traditioner har olika anledningar, men varför firar vi något över huvud taget? Det är sådant jag tänker på. Jag tänker på livets alla frågor och försöker hitta svar på det omöjliga. Då somnar jag :)

Jag har just sett på 'Indiana Jones - Det sista korståget' med mamma, pappa och min storebror. Nu ska jag sova så att jag kan vakna imorgon. Vi ska till kyrkan vid elva och innan dess ska vi äta frukost, läsa julevangeliet och läsa julkort. Och jag är inte så morgonpigg precis :3

Vi ses imorgon (idag)!
Kram
Bellan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar