Sidor

onsdag 25 april 2012

Regnigt

var det idag.
Till skillnad från solskenet igår öste regnet idag och visserligen är det mycket roligt att fotografera, men jag har inte kunnat göra det, så dagen blev sorglig.

En sak jag har sett den senaste tiden är att jag inte har haft bilder i mina inlägg och det är för att mammas Nikon D80 just nu innehåller över 600 bilder och de skulle förstöra min dator, så jag väntar tills någon laddar in bilderna i en 'samlingsdator' där alla bilder finns. Så jag ska börja lägga upp bilder igen så snart som möjligt! Jag kan lova det!

Gillar ni de nya kategorierna? Själv älskar jag dem ♥

Nu ska jag... laga mat :)
Tror jag ska lägga mig tidigt idag för imorgon ska jag ut och springa lite innan frukost. 


Sedan någon vecka tillbaka har vår familj börjat bli lite mer ekologisk och nyttig. Vi har svagt börjat äta nyttigare och vi börjar röra mer på oss. Dessutom har vi också köpt in den här tandkrämen som inte innehåller några farliga ämnen, helt ekologiskt! 
Den har smak av sommar och är fräsch. Skummar inte så mycket och verkar snabbt och mycket. 

Rekommenderas!
(No Fluoride!)



Idag i skolan fick vi prova på franska. Det var en trevlig lärare, ett trevligt språk och det är ett trevligt land. Men jag är fortfarande helt säker på mitt val av spanska. Jag kan ju spanska sedan mina år i Spanien med familjen. Dessutom talas spanska i många länder.
- Bonjour = Hej/Goddag
- Mercí = Tack
- Madame/Monsieur = Fru/Herr
- Et toi? = Du då?
- Ca Va? = Hur är det?
- Ca Va bien = Bra


Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar