Sidor

torsdag 26 april 2012

Inspirationsbomb

Idag i skolan hade vi hemkunskap, tystläsning, idrott och SO..

Så ointressant egentligen! Det enda jag vill berätta är att jag idag fick en bomb av inspiration. Vem sa att mirakel var omöjligt? Ja, jag kan ju skriva hur jag hade tänkt börja den här texten..

'Flickan var tunn och skinnet var likblekt. Hennes ansikte var nedstämt och trött, men ögonen utstrålade värme och glädje. Om ögat var åskådarens enda sinne såg hon redan död ut, men sakta andades hon fortfarande. För henne var livet värt att leva. Hon hade funnit sin mening.
"Lämna mig inte!" skrek jag förtvivlat och grep tag i hennes hand.
En ofrivillig tår trillade ner för min kind samtidigt som hon sjönk ihop lite. Jag tog ett lite mjukare tag om hennes hand. Hon var förvånansvärt lugn och satt stilla och tyst. Hon inväntade sin, för henne, självklara död som väntade runt hörnet. Jag föll ihop i gräset och inom mig sprutade tårarna resten av livet.'

Känns som en ganska okej början. Men nu måste jag verkligen börja! Så spänd :)

Kram ♥

1 kommentar: